Klima aletinin zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sağlamak midein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein sutaş gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman kullanım meydanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan erinçli ve verimli yaşayabilmek midein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima aşırı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya meseleyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok başkalık oldu. Imdi klima bulunmayan meseleyerlerinde kimesne çtuzakışmak istememektedir. Önce meseleyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek midein kullanılan bir çeyiz olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım tuzakışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana uygun seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, rast montaj uygulamalarının örgülmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima çeyizı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak bayağı bir tetebbu örgülmalıdır.