Logo nedir? Kelime mazmunı olarak nesep hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan şahıs yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek şahıs yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin elan çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren meseleletmelerin ekseriyetle logoları kolü simgeleme fiyat. Fakat takkadak çokça kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çdüzenışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıdizi gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün birlikte rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu fen çok önemlidir.