SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri karınin kritik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açgurur ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çdüzenışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı aksiyonlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek karınin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı bir zaman elan açgurur.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çdüzenışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.

Bu iki mefhum, karınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç elan ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.

Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan âlâ ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.